@motor53, поглумимся дальше! Раз это внутренняя утечка, значит виноват (ну или около того) насос. Смотрите что Volvo пишет:
DTC DEM-P188918: Improved sealing on the working piston in AOC, implemented 2014w36
DTC DEM-P188971: Improved oil pump implemented 2014w50
If you have this P188918 DTC, first check the oil level. Then perform a calibration using VIDA. If there is a screeching noise and the calibration finishes within one minute, the AOC is probably OK, and you can suppose there was air in the oil system. If there is not a screeching noise (тут они вставили звуковой файл), and the calibration process takes more than one minute due to autostarting two times, then do a test drive while trying to provoke front wheels slip (obey all traffic laws and be aware of your surrounding). If the DTC returns, then replace the complete AOC.
If you have this P188971 DTC replace oil pump according to VIDA.
Ну и пару партномеров для софта.
Применимо для тачек (пока не понял каких, но..) MY2013-2015 с такими датами рождения 201220-201436
Для любителей читать, потом кричать, но не вникать:
Это применимо только для возникших и зарегистрированных ошибок! В посте @motor53 по другому! И у меня не было этих ошибок, как и у многих других, включая топикстартера! Внимательно читайте и не пересказывайте искажая информацию!